تاریخ : سه شنبه, ۲۸ دی , ۱۴۰۰

بسته های موضوعی

از قبیله خورشید بررسی تاریخی تحلیلی حجاب در سیره حضرت فاطمه زهرا فاطمه زهرا تجلی تمام زنان مقدس قرآنی تربیت فرزند در سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها حیا منشـا تمام خوبی ها پیامد های دعا سه مورد فساد آور ارتباط موت و نماز به سوی مقصد لزوم پاکیزه نمودن نفس از شهوات علماى باللّه و عالمان بى عمل غفلت بشر حقیقت مرگ از دیدگاه قرآن کریم خجالت نمى کشى؟ از خدا نمى ترسى؟ ذکر خدا را همیشه داشته باشید دستوری جهت وسعت رزق در مورد ضرورت رجعت بر قلّه‌های معرفت توصیه «شیخ رجبعلی خیاط» به فرد گرفتار مراحل چهارگانه‌ی کمال ربوبیّت گسترده‌ی ربّ العالمین خدا نکند از آنها دور باشیم! صداقت در دعا بهترین رفیق چگونگی ایجاد فضا برای نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام تأثیر رفتار و اعمال ما در زندگی تأثیر کلام استاد راه درمان وسواس اگر نعمت فراوان نیست، قطعا بدانیم که شکر نکرده ایم از نگاه دین باید چه چیزهایی به کودکان آموخت نقش الگویی حضرت زهرا (س) برای زنان و مردان اولویت ها و انتخاب های حضرت زهرا (س) در زندگی شیوه فرزند پروری حضرت زهرا (سلام الله علیها ) حضرت زهرا (س) الگویی برای خوب زندگی کردن توصیه های امام کاظم (ع) درباره تربیت فرزند درس های از زندگی امام سجاد (علیه السلام) روش های برخورد با مشکلات از نگاه نهج البلاغه تربیت دینی فرزندان امیدآفرینی در زندگی سبک زندگی قرآن پسند توصیه های امام حسن(علیه السلام) برای داشتن زندگی آرام موانع استجابت دعا را بشناسید شما فرصت سوز هستید یا فرصت ساز چرا باید مهارت های زندگی را آموخت ۴ عامل روان شناختی موثر بر انتخاب سبک زندگی ما به اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ محتاجیم، نه آنها به ما گاو بنی اسرائیـــل مناظره حضرت ابراهیم علیه السلام با نمرود حضرت آدم علیه السلام احـکام فاطمــیه

1

اگر نعمت فراوان نیست، قطعا بدانیم که شکر نکرده ایم

گزیده‌هایی از بیانات حضرت آبت الله العظمی بهجت (ره)

این همه ابتلائات و گرفتاریهاى ما در اثر ناشکرى و کفران نعمت  هاى ما است؛ زیرا خداوند سبحان مى فرماید: «وَ لَـئـِن کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِى لَشَدِیدٌ »سوره  ى ابراهیم، آیه  ى ۷٫

اگر سپاسگزارى کنید، قطعا نعمت خود را براى شما زیاد مى  کنم؛ و اگر ناسپاسى کنید، به راستى که عذاب من سخت و شدید است.

یعنى: شکر، موجب ازدیاد نعمت  هاست، و اگر شکر نکردید خبرى از ازدیاد نیست، لذا اگر دیدیم ازدیاد نیست، شک نکنیم و بدانیم که شکر نیست؛ چرا که ازدیاد نعمت معلولِ علّت است که همان شکر است. پس اگر معلول (یعنى ازدیاد) نیست، براى آن است که علّت آن ـ که شکر است ـ نیست. شکر، معناىِ وسیعى دارد و منظور از آن طاعت خداست، فقط « اَلْحَمْدُللّه   » زبانى نیست، هر چند آن هم یکى از مراتب شکر است. طاعت خدا، شکر خدا است. بنابراین، «لَــئِن شَکَرْتُمْ لاَءَزِیدَنَّکُمْ» یعنى: « لَئِنْ أَطَعْتُمْ لاَءَزیدَنَّکُمْ » و «وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ» یعنى « لَئِنْ عَصَیْتُمْ وَخالَفْتُمْ، «إِنَّ عَذَابِى لَشَدِیدٌ ». »

سپاسگزارى از نعمت به معناى طاعت خداست که موجب افزایش نعمت مى  شود، کفران نعمت هم به معناى عصیان الهى و موجب عذاب از ناحیه ى او است.

پس هر جا گرفتارى و بلایى و عذابى بر سر ما آمد، بدانیم جلوتر از آن، زمینه  ى گره و گرفتارى و ابتلا را خود فراهم کرده  ایم؛ یا با ترک واجب، و یا با ارتکاب کار حرام، و یا ترک مستحّب خیلى شدید و مؤکّد، و یا با انجام شبهات. اگر ما الآن به حسب ظاهر همین که بدانیم تارکِ واجب یا فاعل حرام نیستیم، جا دارد کلاهمان را از شادمانى به هوا بیندازیم.

لینک کوتاه : https://khm14.ir/?p=746
  • 12 بازدید

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.